جراحی پروتز سینه در کرمان

پروتز سینه، از جمله روش های زیبایی است که با استفاده از آن می توان به به تغییر اندازه، فرم و ساختار سینه ها کمک کرد. دقت داشته باشید که پروتزهای به کار رفته در این جراحی، مواد مصنوعی بوده که در حین جراحی در داخل بافت سینه کار گذاشته می شوند. انجام این جراحی در افرادی که به دلیل سرطان سینه مجبور به در آوردن سینه ها  شده اند، و یا افرادی که به صورت مادرزادی از بد فرم بودن سینه های خود ناراضی هستند پیشنهاد می شود اگر می خواهید تا با نحوه انجام این عمل و بسیاری از موارد مرتبط با آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

مزایای جراحی پروتز سینه

مزایای جراحی پروتز سینه

از جمله مزایای جراحی پروتز سینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگ کردن سینه هایی که کوچک هستند
  • بازیابی حجم سینه ها بعد از کاهش وزن، بارداری و یا شیردهی
  • رفع عدم تقارن سینه ها
  • بازسازی سینه ها بعد از ماستکتومی

افرادی که به دلیل کوچک بودن سینه های خود و یا سایر مشکلات، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند، می توانند با مشاوره با جراح پلاستیک نسبت به انجام این جراحی اقدام کنند.

اقدامات قبل از پروتز سینه

از مهم ترین اقداماتی که قبل از انجام جراحی پروتز سینه بایستی حتما به آن توجه شود عبارتند از:

  • به خوش فرم کردن سینه ها کمک می کند و به هیچ عنوان در رفع افتادگی سینه تاثیری ندارد.
  • جراحی پروتز سینه تاثیری بر روی شیردهی نمی گذارد.
  • تضمینی برای ماندگاری دائم پروتزهای استفاده شده در این جراحی وجود ندارد و گاهی نیاز به انجام جراحی در آینده خواهد بود. تحقیقات نشان می دهند مشکلات مربوط به پروتز ده تا هشت سال بعد از جراحی ظاهر خواهد شد. به همین خاطر، در بسیاری از بیماران، بعد از گذشت ده سال از اولین جراحی، جراحی دیگری انجام می شود.
  • جراحی پروتز سینه، جراحی زیبایی محسوب می شود و شامل هزینه های بیمه نمی شود.
  • احتمال بروز عوارض در افراد سیگاری بیشتر می باشد به همین خاطر، اغلب به بیماران توصیه می شود قبل و بعد از جراحی، مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارند.

روند جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه عمدتا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود روند از جمله روند انجام این جراحی شامل ایجاد برش و قرار دادن پروتز در محل مورد نظر می شود. دقت داشته باشید که برش های ایجاد شده در این عمل به نوع و اندازه پروتز بستگی دارد. از جمله نواحیایجاد برش در این جراحی عبارتند از:

  • زیر بغل
  • چین های زیر سینه
  • اطراف هاله قهوه ای رنگ دور سینه
  • ایجاد کیسه کوچک، زیر عضلات قفسه سینه (پکتورال) و یا جلوی عضلات قفسه سینه زیر بافت سینه.
  • قرار دادن پروتز در داخل کیسه

در انتها زمانی که پروتز در محل مورد نظر قرار داده شد بایستی محل مورد نظر بخیه شود تا از ایجاد عفونت پیشگیری کرد. دقت داشته باشید که با توجه به حساسیت های بالای این عمل حتما به بهترین جراح پلاستیک در کرمان عمل خود را انجام دهید.

انواع پروتز سینه

از انواع پروتز سینه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتزهای سالینی: این پروتزها بر روی فرم سینه ها تاثیر می گذارند و سینه ها از لحاظ ظاهری پرتر و محکم تر به نظر می رسند. در صورت نشت این پروتز، مایع داخل آن جذب بدن خواهد شد.

پروتزهای سیلیکونی: استفاده از این پروتزها باعث می شود سینه ها از لحاظ ظاهری مشابه سینه های طبیعی باشند ولی در صورت نشت این پروتزها، مایع درون آن به نواحی اطراف پروتز و یا حتی داخل بافت سینه ریخته می شود. این حالت، با علامت و نشانه ای همراه نیست و تنها ممکن است منجر به بروز درد و یا تغییر فرم و اندازه سینه شود.

جنبه های پزشکی جراحی پروتز سینه

پیش از جراحی، تمامی جوانب پزشکی نیز باید از سوی پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. مواردی از قبیل:

✳️ سلامت فیزیکی
✳️ سلامت ذهنی
✳️ سوابق پزشکی. ابتلا به برخی شرایط پزشکی و یا جراحی در گذشته بر روی تعیین نوع بیهوشی تاثیر می گذارند.
✳️ خطرات و عوارض احتمالی
✳️ مصرف دارو و هر گونه ویتامین، مکمل های گیاهی و روغن ماهی باید بررسی شود به عنوان مثال، گاهی نیاز به قطع برخی داروها و جایگزین کردن داروهای جدید  می باشد. همچنین اقدامات قبل از پروتز سینه توسط پزشک برای شما توضیح داده خواهد شد.

بلافاصله بعد از جراحی پروتز سینه

بعد از اتمام جراحی و به هوش آمدن بیمار فرد ممکن است با مشکلات زیر مواجه شود ولی دقت داشته باشید که هیچ یک از این موارد دائمی نیستند و با گذشت مدتی به طور کامل رفع می شود.

  • التهاب و کبودی مشاهده شود
  • بروز عفونت که با مصف آنتی بیوتیک رفع می شود.
  • بی حسی سینه ها
  • داشتن کمی احساس درد و ناراحتی

پس با توجه به این موضوع و پیشگیری از بروز هریک از مشکلات نام برده رعایت مراقبت های بعد از عمل اهمیت بسیار بالایی دارد. از جمله مهم ترین نکات مراقبتی بعد از این جراحی پر طرفدار عبارتند از:

👈🏻 شستشو و تمیز نگه داشتن زخم

👈🏻 دوری از انجام کارها و فعالیت های شدید بدنی و ورزش، حداقل به مدت یک ماه ولی این بازه زمانی برای ورزش های سنگین تر، بیشتر خواهد بود.

👈🏻 عدم تماس زخم و بخیه ها با نور خورشید

👈🏻 مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک

در انتهای این بخش اگر هر گونه خونریزی شدید داشتید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

سوالات متداول

آیا جراحی پروتز سینه عوارض را به همراه دارد؟

جراحی پروتز سینه نیز همانند سایر جراحی ها با خطرات و عوارضی همراه می باشد. در زیر، به بررسی برخی عوارض احتمالی این جراحی می پردازیم.
– حساسیت به ماده بیهوشی
– خونریزی و عفونت
– لخته شدن خون در اندام های تحتانی بدن مانند پاها
– تغییر در حساسیت سینه و نوک سینه ها
– عدم تقارن سینه ها
– حرکت کردن پروتز از جای اصلی خود
البته ناگفته نماند که انتخاب جراح ماهر و با تجربه و هم چنین رعایت نکات گفته شده توسط بیمار، از بروز عوارض احتمالی گفته شده پیشگیری می کند.

آیا پروتز سینه منجر به لیفت و بالا کشیدن سینه ها هم می شود؟

خیر- چرا که با جراحی پروتز سینه تنها می توان باعث بزرگ کردن سینه ها شد و به هیچ عنوان در بالا کشیدن سینه ها هیچ نقشی ندارد.

آیا پروتز سینه را در دروان بارداری و شیردهی هم می توان انجام داد؟

در حالت کلی انجام این عمل در این دوران مشکلی را ایجاد نمی کند ولی بهتر است تا از انجام آن اجتناب کنید چرا که از در این دوران سینه ها کمی افتاده تر می شود پس بهتر است تا از انجام آن صرف نظر کنید.

در نهایت….

همانظور که در این نوشتار هم خواندید جراحی پروتز سنیه در واقع روشی موثر برای بزرگ تر کردن و خوش فرم کردن سینه ها محسوب می شود با توجه به حساسیت های بالایی که در این عمل وجود دارد بایستی نزد یک جراح با تجربه عمل خود را انجام دهید. اگر سوالی در مورد این جراحی دارید که پاسخ آن را دریافت نکردید می توانید در بخش انتهایی مقاله یعنی نظرات مطرح نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
تماس با پزشک