پرسش و پاسخ پروتز سینه

علت جراحی پروتز سینه چیست؟

دلایل مختلفی برای پروتز سینه وجود دارد که باعث می شود سالانه هزاران یک از بانوان برای این جراحی به فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایند. گاهی از پروتز سینه می توان برای رفع عدم قرینگی آن ها، بزرگی سینه، ترمیم سینه بعد از سرطان و … اشاره نمود.

آیا پروتزهای سینه مطمئن و قابل اطمینان هستند؟

پروتز هایی که امروزه استفاده می شود، پروتز سینه از جنس سیلیکون است. این نوع از سیلیکون ها مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا بوده و احتمال پارگی در ان ها وجود ندارد. فرم طبیعی تری به سینه های فرد می دهد . تا کنون بر اساس تحقیقات صورت گرفته هیچ مشکلی برای بروز سرطان سینه بعد از پروتز سینه مشاهده نشده است.

از چه سنی می توان پروتز سینه انجام داد؟

این جراحی به منظور افزایش حجم سینه بعد از سنی بلوغ و با تشخیص پزشک می توان انجام داد . گاهی بعد از 18 سالگی یک خانم قادر به پروتز سینه می باشد ولی در برخی از موارد باید مدتی نیز صبر کند تا رشد بافت سینه تکیمل گردد.

انواع پروتز های سینه کدام است؟

دو نوع رایج در پروتز سینه داریم که شامل پروتز سینه آب نمکی و پروتز سینه سیلیکونی می باشد . پوشش خارجی پروتز سینه از سیلیکون می باشد اما مواد پر کننده هر کدام متفاوت است. در پروتز سینه آب نمکی مواد داخل از آب نمک و در پروتز سینه سیلیکونی مواد داخل آن از ژل سیلیکون تشکیل شده است که این نوع از پروتز مورد توجه جراحان پلاستیک قرار گرفته است.

راه های ارتباطی با دکتر محمود رضا اصحاب یمین فوق تخصص جراحی پلاستیک
شماره تماس : 09338483008
پیج اینستاگرام دکتر محمود رضا اصحاب یمین

آیا گذاشتن پروتز سینه باعث ایجاد سرطان سینه میشود؟

خیر، با توجه به نگرانی هایی که برای بانوان وجود دارد، تا کنون هیچ دلیل علمی برای ایجاد سرطان سینه به علت جراحی پروتز سینه یافت نشده است و بر اساس تحقیقات صورت گرفته این روش بسیار امن است.

پروتز های سینه تا چه مدت باقی می مانند؟

خیر، هیچ کدام از پروتز های سینه دائمی نمی باشد و نمی توان تا اخر عمر آن را نگه داشت. این نوع از پروتز های سینه ممکن است دچار فرسایش شوند. بنابراین هر 10 تا 15 سال یک بار باید این پروتز ها تعویض گردند.

برش های پروتز سینه در چه قسمت هایی ایجاد می شود؟

سه نوع محل برای قرار گیری برش وجود دارد که شامل قسمت های زیر است :

برش زیر بغل : برش ایجاد شده در این بخش قابل مخفی شدن است ولی برای مواردی استفاده می شود که نیاز به دید بسیار جراح نمی باشد، زیرا دسترسی کمتری به پزشک می دهد.

برش زیر چین سینه : در این برش که به طول 3 تا 5 سانتی متر است، از روش های متداول برش به شمار می آید. جای زخم در این برش به خوبی قابل مخفی شدن است .

برش دور هاله سینه : این برش قابل مخی شدن نیست و ممکن است فرد در شیر دادن باعث ایجاد مشکل شود.

آیا این پروتز سینه دردناک است؟

درد بعد از هر جراحی ممکن است وجود داشته باشد یک یک مسئله طبیعی بوده و پزشک می تواند با دارو این درد را کنترل کند.

سایر مطالب

لیپوساکشن در کرمان