جراحی بینی فانتزی در کرمان

جراحی بینی فانتزی یکی مدل های پر طرفدار بینی است که بیشتر خانم ها با توجه به نوع آناتومی صورتی که دارند تصمیم به انجام آن می گیرند. دقت داشته باشید که در این مدل بینی ارتفاع بینی به نسبت کمتر شده و از همه مهم تر قوس بیشتری برروی بینی ایجاد می شود البته انتخاب این مدل بستگی به نوع فرم بینی شما دارد یعنی برای بینی های گوشتی گزینه مناسبی به شمار نمی رود. اگر می خواهید تا با این جراحی بیشتر آشنا شوید حتما تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

جراحی بینی فانتزی

هدف از جراحی بینی فانتزی

از مهم ترین اهداف انجام این مدل عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✳️ کوچک کردن اندازه بینی آن هم زمانی که بینی خیلی بزرگ باشد.

✳️ ایجاد تغییراتی در زاویه بینی که این موضوع باعث می شود تا هماهنگی بیشتری با لب ها ایجاد شود.

✳️ ایجاد تغییراتی در نوک بینی که شامل تیز کردن و برجسته کردن آن می شود.

✳️بهبود مشکلات تنفسی

انتخاب این مدل برای بینی بستگی به نوع بینی دارد پس می توانید با دکتر اصحاب یمین بهترین جراح بینی در کرمان در رابطه با این موضوع که آیا این عمل برای شما مناسب است یا خیر مشورت داشته باشید.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

در صورتی که قصد انجام این مدل بینی را دارید لازم است تا حتما قبل از عمل نکاتی را رعایت کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعمال دخانیات از یک ماه قبل از جراحی بینی ممنوع می باشد ، زیرا باعث افزایش تورم می شود.
  • مصرف مشروبات الکی را از یک ماه قبل از جراحی بینی قطع کنید.
  • آزمایش های تجویز شده را دقیق انجام دهید.
  • مصرف آسپرین و یا هر دارویی که باعث رقیق شدن خون می شود ممنوع بوده زیرا باعث افزایش احتمال خونریزی می شود.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید، به جراح خود اطلاع دهید.
  • در صورت وجود بیماری قلبی و عروقی جراح خود را مطلع سازید.
  • از 8 ساعت قبل از جراحی بینی چیزی میل نکنید.

📌 در طی جراحی بینی فانتزی، تمرکز جراح در نوک بینی بوده و تغییرات در این قسمت بیشتر از سایر نقاط حاصل می گردد.

با توجه به تمامی موارد گفته شده افرادی که مشکلات تنفسی دارند نمی توانند این جراحی را انجام دهند زیرا کوچک کردنبیش از حد بینی نیز باعث بروز اختلال تنفسی می شود.

مهم ترین نکات در رابطه با جراحی بینی فانتزی

دقت داشته باشید که این این نوع مدل بینی برای افرادی که بینی هایی استخوانی دارند گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود چرا که این بین ها از پوست بسیار نازکی نسبت به بینی گوستی برخوردار هستند و همین موضوع باعث می شود تا تورم و التهاب بعد از عمل کمتر باشد علاوه بر آن غضروف و استخوان آن بسیار مستحکم است و همین موضوع باعث تغییر پذیری بهتر بینی می شود.

📌 نکته: افرادی که از بینی گوشتی با پوست ضخیم  برخوردار هستند، بهترین کاندید برای این جراحی به شمار نمی آیند.

در نهایت داشتن تجربه و مهارت جراح علاوه بر رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث می شود تا بعد از عمل دچار مشکل تنفسی نشوید چرا که جزء شایع ترین مشکلات بعد از عمل به شمار می رود.

سوالات متداول

جراحی بینی فانتزی چه مزایای دارد؟

همانطور که می دانید داشتن بینی بزرگ باعث تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی صورت می شود از همین رو با انجام جراحی آن هم بسته به مدل و آناتومی صورت می توان ظاهر آن را بهبود بخشید علاوه بر آن این موضوع به بالا تر رفتن اعتماد به نفس نیز کمک بسیار کمک می کند.

انجام جراحی بینی فانتزی به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

با توجه به این که در این مدل، بینی کوچک و فانتزی می شود در نتیجه برای افرادی که بینی های گوشتی دارند به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و بهتر است تا بینی خود را طبیعی عمل کنند.

آیا جراحی بینی فانتزی برای افرادی که تنفس مشکل دارند مناسب است؟

خیر – چرا که انتخاب این نوع مدل بینی تنها با با هدف رفع مشکلات ظاهری بینی است پس اگر هر گونه مشکل تنفسی دارید بهتر است تا حتما با پزشک خود مشورت کنید تا با انتخاب یک روش درست بتوان به برطرف کردن مشکل کمک کرد.

کلام آخر

جراحی بینی فانتزی یک مدل پر طرفدار بینی است که تنها با هدف تغییرات ظاهری بینی آن را انجام می دهند که این تغییرات می‌توانند شامل کوچک‌ تر کردن بینی، تغییر شکل نوک بینی، تغییر در زاویه بینی و تغییر در انحنای بینی باشند. با این حال، برای تصمیم‌ گیری مناسب در مورد این نوع بینی لازم است تا با بهترین جراح مشورت داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
تماس با پزشک