اقدامات قبل از انجام پروتز سینه

پروتز سینه یک جراحی زیبایی است که به خانم ها کمک می کند به ظاهر دلخواه سینه موردنظر خود برسند. برخی خانم ها به دلیل بیماری سرطان مجبور به خارج کردن سینه می شوند و برخی افراد نیز به طور طبیعی و ژنتیکی سینه های کوچک یا نامتقارنی، که می توانند با انجام پروتز سینه به ظاهر مطلوب خود برسند.

به طور کلی قبل از انجام هر جراحی، خصوصا عمل های زیبایی، فرد باید اقداماتی را رعایت کند در این مقاله قصد داریم اقداماتی که لازم است قبل از انجام پروتز سینه رعایت شود را عنوان کنیم.

قبل از پرداختن به موضوع مقاله شایان ذکر است که دکتر محمدرضا اصحاب یمین فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی هستند که در کرمان فعالیت می کنند. در صورت نیاز به انجام هر عمل زیبایی در کرمان می توانید از طریق شماره تماس 09338483008 با دکتر در ارتباط باشید.

علاقه مندان همچنین می توانند صحبت های دکتر را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و یا کانال آپارات دنبال کنند.

انتخاب جراح شرط اول انجام پروتز سینه


ابتدا فردی که قصد انجام عمل پروتز سینه دارد قبل از هر کاری باید یک پزشک متخصص جراح پلاستیک و زیبایی انتخاب کند. سینه ها عضو بسیار مهمی در اندام زنان است. ظاهر زیبا سینه اعتماد به نفس فرد را در بین دوستان و زندگی زناشویی بالا می برد.

انتخاب جراح پروتز سینه

یک متخصص جراحی پروتز سینه ابتدا تمام اقداماتی که بیمار باید قبل از انجام پروتز سینه برای رسیدن به بهترین نتیجه رعایت کند را به او می گوید. سپس با گرفتن سابقه پزشکی بیمار و معاینه فیزیکی او درباره چگونگی انجام جراحی، نوع و سایز پروتز سینه صحبت می کند. در انتها پزشک و بیمار با مشورت با هم مناسب ترین پروتز را برای جراحی انتخاب می کنند.

اگر دوست داشته باشید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جراحی مقاله عمل پروتز سینه در کرمان را مطالعه کنید تا با ناگفته های این عمل بیشتر آشنا شوید.

انتخاب سایز پروتز سینه


انتخاب سایز پروتز مناسب
انتخاب سایز پروتز مناسب

بعد از پیدا کردن پزشک متبحر برای انجام عمل، حال بیمار و پزشک با هم سایز و شکل پروتز سینه را انتخاب می کنند. شکل و سایز پروتز سینه بستگی به سلیقه بیمار و تجویز پزشک دارد. معمولا پزشک جراح با توجه به اندازه قفسه سینه و فرم بدن بیمار سایز مورد نظر خود را پیشنهاد می دهد.

از نظر شکل نیز پروتزها در انواع گرد و اشکی هستند که با توجه به انتخاب بیمار پزشک برای عمل از آن استفاده می کند.

خرید سوتین طبی بعد از عمل پروتز


بعد از انتخاب پزشک و نوع پروتز، مهمترین کار برای اقدامات قبل از انجام پروتز سینه خرید سوتین طبی برای استفاده بعد از عمل است. بعد از اتمام جراحی پروتز سینه بیمار نمی تواند تا مدتی بدون سوتین باشد یا سوتین های معمولی بپوشد.

معمولا پزشک قبل از روز جراحی یا در روز عمل به بیمار یا همراه او می گوید که بهتر است چه مدل و سایزی سوتین طبی خریداری کند. این سوتین طبی علاوه بر جلوگیری از افتادگی سینه ها کمک می کنند تا پروتز در جای خود ثابت بماند و حرکت نکند.

حرکت نکردن پروتز بعد از عمل بسیار مهم است. گاهی بیماران با سهل انگاری از سوتین طبی استفاده نمی کنند و پروتز سینه جابجا می شود که در آن صورت موجب درد، ناراحتی و حتی نیاز به انجام عمل ترمیم پروتز سینه می شود.

کارهای لازم قبل از انجام پروتز سینه


قبل از انجام عمل پروتز سینه پزشک از بیمار یک آزمایش خون کامل می گیرد تا فاکتورهای خون و احتمال حاملگی را بررسی کند. اگر شخصی باردار باشد نمی تواند عمل پروتز سینه را انجام دهد.

همچنین ممکن است پزشک از قفسه سینه بیمار سی تی اسکن و عکس معمولی بگیرد تا پلن جراحی را با توجه به تغییراتی که مدنظر است برنامه ریزی کند.

بیشتر پزشکان قبل از انجام پروتز سینه یک عکس ماموگرافی میگیرند تا وجود توده یا بافت غیر نرمال را در سینه بررسی کنند. خصوصا افرادی که سابقه سرطان سینه در خود یا نزدیکانشان داشته اند حتما باید قبل از پروتز سینه ماموگرافی انجام دهند.

همچنین بیمار باید در جلسه مشاوره قبل از جراحی سابقه بیماری ها و جراحی های زیبایی یا غیر زیبایی قبلی خود را به پزشک اطلاع دهد. برخی بیماری ها ممکن است برای انجام عمل پروتز سینه خطرناک باشد و یا پزشک باید حین عمل تصمیمات خاصی اتخاذ کند.

قبل از عمل بیمار باید محل و مقدار برش های جراحی را با پزشک چک کند. زیرا برای عمل پروتز سینه پزشک می تواند برش های مختلفی ایجاد کند که چگونگی این برش ها به نظر پزشک و بیمار بتگی دارد. ممکن است شخصی دوست داشته باشد برش زیر سینه بخورد و یا برخی خانم ها ترجیح می دهد برش برای قرارگیری پروتز دور هاله سینه باشد.

بیمار باید حداقل هشت ساعت قبل از عمل ناشتا باشد و آب و غذا نخورد. زیرا هنگام بیهوشی ممکن است فرد حالت تهوع بگیرد و اگر معده پر باشد برگشت نوشیدنی و غذا به گلو خطر خفگی ایجاد کند.

حداقل دو هفته قبل از عمل بیمار نباید از داروهای ضد التهاب مانند ژلوفن، کومادین، ایپوبروفن و آسپرین مصرف کند زیرا این داروها اثر انعقاد خون دارند و روند جراحی را مختل می کنند. همچنین مصرف الکل و دخانیات نیز در این مدت باید ترک شود زیرا موجب افزایش خونریزی می شوند.

سخن آخر

در انتها باید بگوییم که عمل پروتز سینه یا هر جراحی زیبایی یک عمل انتخابی و به درخواست خود فرد انجام می شود. بنابراین قبل از عمل حتما به خوبی تحقیق کنید و از جوانب، مزایا و معایب آن مطلع شوید. همچنین در جلسات مشاوره با پزشک هر سوالی که ذهنتان را درگیر کرده است را بپرسید تا با چشمانی باز این کار را انجام دهید.

مثلا یکی از دغدغه های خانم های جوانی که کاندیدای پروتز سینه هستند توانی شیردهی بعد از عمل است. اگر قصد بارداری و شیردهی به فرزند را داری حتما با پزشک مطرح کنید تا از روشی برای قرارگیری پروتز سینه استفاده کند که مشکلی در شیردهی ایجاد نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با پزشک