آمادگی قبل از انجام پروتز سینه

آمادگی قبل از پروتز سینه نقش مهمی در موفقیت عمل جراحی و از همه مهم تر رضایت بیشتر بیمار دارد. دقت داشته باشید که این فرآیند شامل مراحل مختلفی است یعنی در ابتدا باید با یک جراح پلاستیک مشاوره کنید تا در مورد گزینه‌ها و انتظارات خود صحبت کنید. سپس لازم است تا آزمایشات لازم ا برای بررسی های بیشتر انجام دهید. دقت داشته باشید که داشتن سلامت کامل جسمانی و عدم وجود عفونت و یا بیماری‌های مزمناز اولویت بالایی برخوردار است. از آمادگی های دیگر قبل از جراحی می توان به ترک سیگار، رعایت رژیم غذایی مناسب و قطع مصرف داروهای خاص و … می توان اشاره کرد.

اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه

اهمیت رعایت اقدامات قبل از پروتز سینه

رعایت اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سلامت عمومی شما قبل از عمل بسیار حائز اهمیت است. این شامل اطمینان از عدم وجود عفونت‌ها، کنترل بیماری‌های مزمن و حضور در وضعیت فیزیکی مناسب است.
  2. رعایت مشاوره پزشک و انجام آزمون‌های قبل از عمل می‌تواند به پزشک کمک کند تا برنامه‌ای مناسب برای جراحی و پروتز سینه شما تنظیم کند. این موضوع می‌تواند بهبود نتایج جراحی و رضایت بیشتر شما را به همراه داشته باشد.
  3. رعایت اقدامات قبل از جراحی مانند قطع سیگار، رژیم غذایی مناسب و قطع برخی از داروها می‌تواند خطر عوارض مرتبط با عمل جراحی را کاهش دهد.

نکاتی که قبل از پروتز سینه باید رعایت شود!

در این بخش از مقاله به مهم ترین اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه در کرمان اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

✳️ انتخاب جراح شرط اول انجام پروتز سینه

فردی که قصد انجام عمل پروتز سینه دارد قبل از هر کاری باید بهترین جراح پلاستیک در کرمان مراجعه نماید. سینه ها عضو بسیار مهمی در اندام خانم ها است که باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبا در سینه ها می شود و از همه مهم تر د بالاتر رفتن اعتماد به نفس هم نقش بسزایی دارد.

دقت داشته باشید که متخصص جراحی پروتز سینه ابتدا تمام اقداماتی که بیمار باید قبل از انجام پروتز سینه برای رسیدن به بهترین نتیجه رعایت کند را در جلسه مشاوره به او توضیح می دهد. سپس با گرفتن سابقه پزشکی بیمار و معاینه فیزیکی او درباره چگونگی انجام جراحی، نوع و سایز پروتز سینه صحبت می کند. در انتها پزشک و بیمار با مشورت بهترین و مناسب ترین پروتز را برای بیمار انتخاب می کند.

✳️ انتخاب سایز پروتز سینه

بعد از پیدا کردن پزشک متبحر برای انجام عمل، حال بیمار و پزشک با هم سایز و شکل پروتز سینه را انتخاب می کنند. شکل و سایز پروتز سینه بستگی به سلیقه بیمار و تجویز پزشک دارد. معمولا پزشک جراح با توجه به اندازه قفسه سینه و فرم بدن بیمار سایز مورد نظر خود را پیشنهاد می دهد.

✳️ تهیه سوتین مخصوص

تهیه سوتین مخصوص قبل از جراحی پروتز سینه می‌تواند به راحتی انجام شود، در این مورد، پزشک نقش مهمی دارد و می‌تواند شما را راهنمایی کند. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که قبل از جراحی پروتز سینه سوتین‌هایی با ویژگی‌های خاص تهیه کنید. آنها معمولاً از مواد نرم و راحت ساخته شده‌اند تا به شما کمک کنند تا در طول فرآیند بهبودی و پس از جراحی راحتی بیشتری داشته باشید. برخی از سوتین‌ها دارای بندهای قابل تنظیم هستند تا بتوانید اندازه آنها را به دقت تنظیم کنید. حتما توجه داشته باشید که با پزشک خود در مورد نوع سوتین مورد نیاز صحبت کنید تا بهترین نوع آن را تهیه کنید.

✳️ سایر اقدامات قبل از پروتز سینه

  • همچنین ممکن است پزشک از قفسه سینه بیمار سی تی اسکن و عکس معمولی بگیرد تا پلن جراحی را با توجه به تغییراتی که مدنظر است برنامه ریزی کند.
  • بیشتر پزشکان قبل از انجام پروتز سینه یک عکس ماموگرافی میگیرند تا وجود توده یا بافت غیر نرمال را در سینه بررسی کنند. خصوصا افرادی که سابقه سرطان سینه در خود یا نزدیکانشان داشته اند حتما باید قبل از پروتز سینه ماموگرافی انجام دهند.
  • همچنین بیمار باید در جلسه مشاوره قبل از جراحی سابقه بیماری ها و جراحی های زیبایی یا غیر زیبایی قبلی خود را به پزشک اطلاع دهد. برخی بیماری ها ممکن است برای انجام عمل پروتز سینه خطرناک باشد و یا پزشک باید حین عمل تصمیمات خاصی اتخاذ کند.
  • قبل از عمل بیمار باید محل و مقدار برش های جراحی را با پزشک چک کند. زیرا برای عمل پروتز سینه پزشک می تواند برش های مختلفی ایجاد کند که چگونگی این برش ها به نظر پزشک و بیمار بتگی دارد. ممکن است شخصی دوست داشته باشد برش زیر سینه بخورد و یا برخی خانم ها ترجیح می دهد برش برای قرارگیری پروتز دور هاله سینه باشد.
  • بیمار باید حداقل هشت ساعت قبل از عمل ناشتا باشد و آب و غذا نخورد. زیرا هنگام بیهوشی ممکن است فرد حالت تهوع بگیرد و اگر معده پر باشد برگشت نوشیدنی و غذا به گلو خطر خفگی ایجاد کند.
  • حداقل دو هفته قبل از عمل بیمار نباید از داروهای ضد التهاب مانند ژلوفن، کومادین، ایپوبروفن و آسپرین مصرف کند زیرا این داروها اثر انعقاد خون دارند و روند جراحی را مختل می کنند. همچنین مصرف الکل و دخانیات نیز در این مدت باید ترک شود زیرا موجب افزایش خونریزی می شوند.

در نهایت…

در انتها باید بگوییم که عمل پروتز سینه یا هر جراحی زیبایی یک عمل انتخابی و به درخواست خود فرد انجام می شود. بنابراین قبل از عمل حتما به خوبی تحقیق کنید و از جوانب، مزایا و معایب آن مطلع شوید. همچنین در جلسات مشاوره با پزشک هر سوالی که ذهنتان را درگیر کرده است را بپرسید تا با چشمانی باز این کار را انجام دهید. مثلا یکی از دغدغه های خانم های جوانی که کاندیدای پروتز سینه هستند توانی شیردهی بعد از عمل است؛ اگر قصد بارداری و شیردهی به فرزند را داری حتما با پزشک مطرح کنید تا از روشی برای قرارگیری پروتز سینه استفاده کند که مشکلی در شیردهی ایجاد نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)
مطالب مرتبط
[yarpp]

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با پزشک