لاغری با لیپولیز

لاغری با لیپولیز

 از مهم ترین راه هایی که برای کاهش وزن و کاهش سایز مورد استفاده قرار می گیرد روش لیپولیز است. اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که علاقه دارید در زمینه کاهش سایز و وزن اقداماتی انجام دهید و اطلاعاتی در خصوص لیپولیز ندارید حتما این نوشتار را از دست ندهید. زیرا که در این نوشتار مهم ترین سوالاتی که درباره لیپولیز پرسیده شده است را گردآوری کرده و همراه با پاسخ آنها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

قطعا پرسش هایی که از سوی بسیاری از افراد اعم از خانم ها و آقایان مطرح شده است، و نیز پاسخ هایی که در پی آنها قرار خواهیم داد، تصویر روشن و واضحی از روش درمانی و زیبایی لیپولیز برای شما ایجاد خواهد کرد.

لاغری با لیپولیز
لاغری با لیپولیز

 مهم ترین و پرتکرار ترین سوالات در زمینه لیپولیز

 1.     اساسا لیپولیز چه نوع روشی است؟

 

اگر بخواهیم به زبان ساده و با بیانی به دور از هرگونه اصطلاحات پیچیده پزشکی لیپولیز را خدمت شما معرفی کنیم چنین باید بگوییم که لیپولیز روشی است که درآن با بکارگیری لیزر چربی هایی که در  نواحی مختلفی از بدن انباشته شده است را می توان از بین برد و به تناسب اندام دست یافت.

 

2.     روش لیپولیز چگونه انجام می شود؟

 

در این روش لیزر به عنوان ابزاری کمکی در خدمت پزشکان قرار می گیرد و این امکان را فراهم می کند که چربی های اضافی توسط لیزر از بین بروند. لیزر لیپولیز با ایجاد گرما و حرارت تاثیر می گذارد و دو اتفاق مهم را رقم میزند؛ اول اینکه چربی ها از بین می روند دوم اینکه بعد از حذف چربی ها برای آنکه پوست شل و افتادگی پیدا نکند، پوست را محکم و سفت می کند .

 

3.     آیا همگان می توانند از روش لیپولیز استفاده کنند یا اینکه محدودیت سنی دارد؟

در خصوص این موضوع باید گفت به طور کلی همگان می توانند تحت این روش درمانی و زیبایی قرار بگیرند. امروزه بسیاری از آقایان و خانم ها برای حذف چربی هایشان از این روش اقدام می کنند. اما باید از ذکر این نکته نگذریم که هرگز از این موضوع غافل نشوید که حتما باید با پزشک مشورت های لازم را داشته باشید تا شرایط فردی و بالینی شما مورد بررسی قرار گیرد. این موضوع این امکان را برای شما فراهم می کند که بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که این روش معمولا زمانی انجام می شود که افراد از راه های ورزش و رژیم نتوانسته اند به نتیجه دلخواه برسند به همین جهت به این روش روی می آورند.

 

4.     روش لیپولیز چه عوارضی دارد؟ آیا روش لیپولیز خطری برای افراد دارد؟

 

خوش بختانه عوارضی چندان خطرناک و قابل توجهی در خصوص این روش درمانی_زیبایی گزارش نشده است. صرفا تنها عارضه ای که در پی این روش درمانی می توان ذکر کرد این است که در دختران و زنان سبب نامنظمی پریود آنان می شود که البته موقتی است و پس از مدتی به روال عادی باز می گردد.

 

5.     روش لیپولیز چه مزایایی دارد که بتوان به آن اعتماد کرد؟

·       در کوتاه ترین زمان، بیشترین تاثیر را در چربی سوزی دارد.

·       درمان به صورت سرپایی انجام می شود.

*سرپایی اصطلاحی است که به درمان هایی اطلاق می شود که در آن روش های درمانی نیازی به بستری شدن نیست. بدین معنا که کسی که برای لیپولیز اقدام کرده است، لازم نیست پیش و پس از انجام لیپولیز در بیمارستان بستری شود. بلافاصله بعد از اینکه اقدامات پزشک به اتمام رسید می توانید به منزل بازگردید.

·       این روش درمانی با خونریزی و نیز درد همراه است اما باید این نکته را خاطر  نشان کنیم که میزان درد و خونریزی بسیار کم است و در قیاس با دیگر روش های لاغری اصلا قابل توجه و نگرانی نیست. پس زنانی که نگرانی هایی در این زمینه دارند بهتر است که توجه داشته باشند در این نوع درمان با چنین عارضه ای در سطح وسیعی مواجه نخواهند بود.

·       پس از آنکه درمان انجام شد، مدت زمان کوتاهی لازم است که در منزل اقدامات مراقبتی و رعایت نکاتی را داشته باشید که احتمال خطر به صفر درصد کاهش یابد.

·       مهم ترین مزیتی که این روش درمانی دارد این است که سلولیت هایی که در قسمت پاها و بازو ها وجود دارد از بین میرود. و این نوید خوبی برای زنانی است که از این موضوع در آزارند. 

6.     برای لاغری با روش لیپولیز چقدر باید هزینه کنیم؟

 

با توجه به این که این روش درمانی و زیبایی شامل بیمه نمی شود در هر مرکز و مطب هزینه انجام لیپولیز با توجه به میزان تخصص پزشک و نیز مهم تر از آن، محلی که در بدن قرار است حذف چربی داشته باشد تعیین می شود. پس نتیجه این است که قیمت ها ثابت نبوده و در شرایط مختلف متغیر می باشد.

اما اختلاف هزینه در مطب ها و کلینیک ها آنقدرها هم زیاد نیست.

راه های ارتباطی با دکتر محمود رضا اصحاب یمین فوق تخصص جراحی پلاستیک
شماره تماس : 09338483008
پیج اینستاگرام دکتر محمود رضا اصحاب یمین

7.     پس از آنکه لیپولیز را انجام دادیم چه مراقبت هایی باید داشته باشیم؟

 

·       از مهم ترین کاراهایی که پس از انجام لیپولیز به عهده بیمار است ماساژدادن قسمتی از بدن است که تحت لیزر لیپولیز قرار گرفته است. با این اقدام تمامی خونابه هایی که در بدن وجود دارد از این بخش تخلیه می شود و بدن فرد رو به بهبودی می رود.

·       مسکن ها و آنتی بیوتیک ها برای کاهش درد حتما استفاده شود.

·       استفاده از استخر و جکوزی ممنوع است تا زمانی که زخم ها التیام یابند.

 

8.     برای کاهش چربی های چه بخش هایی از بدن می توان از لیزر لیپولیز استفاده کرد؟

 

شکم، ران ها، بازوها، پهلو ها، غبغب، و هرگونه برآمدگی در هر ناحیه ای از بدن که چربی اضافی دارد.

 

خاتمه

 

در این نوشتار تمامی تلاش مان بر این بود که از جنبه های مختلف به روش لیپولیز بپردازیم. امید است که نوشتاری شایسته و درخور را خدمت زنان و مادران آگاه ارائه داده باشیم.

سایر مطالب

جراحی بینی در کرمان

پروتز سینه در کرمان

ابدومینوپلاستی در کرمان

لیپوماتیک در کرمان 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)
مطالب مرتبط
[yarpp]

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
تماس با پزشک