جراحی زیبایی گوش در کرمان

جراحی زیبایی گوش و یا همان اتوپلاستی یکی از روش های جراحی زیبایی به شمار می آید که طی آن شکل، موقعیت و تناسب بین گوش ها مورد بررسی واقع می شود. دلایل مختلفی ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند، گاهی این مشکل به دلیل بروز آسیب در یک صانحه، گاهی به علت یک مشکل مادرزادی و … رخ می دهد. اما چه کسانی می توانند این جراحی را انجام دهند؟

جراحی زیبایی گوش

فرم گوش که با بزرگ شدن نوزاد به خوبی نمایان می شود، گاهی ممکن است از همان اول دچار مشکل در برآمدگی، یا وجود یک مشکل و بد شکلی شود. گاهی نیز گوش ها با یکدیگر تناسب نداشته اند که این مشکل به ویژه در مردان به چشم می آید.

یک جراح فوق تخصص پلاستیک می تواند با بررسی های دقیق بر روی فرم گوش شما، از روش های مختلف جهت رفع مشکل اقدام نماید.

اقدام برای جراحی زیبایی گوش

ابتدا برای انجام جراحی زیبایی گوش باید نزد بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایید. اطلاعات لازم در زمینه سابقه پزشکی خود را به پزشک حتما ارائه دهید. باید انتظارات، ترس و نگرانی های خود از این جراحی را به جراح خود منتقل نمایید.

آیا من متقاضی مناسبی برای جراحی اتوپلاستی هستم؟

با توجه به سابقه پزشکی شما، فرم گوش و نوع مشکل و نتیججه حاصل از جراحی و انتظارات شما در همان جلسه مشاوره بررسی می شود که شما کاندید مناسبی برذای جراحی زیبایی گوش هستید یا خیر. شرایط مهم برای این جراحی شامل:

• بررسی شرایط جسمانی سالم
  • بسن بالای 5 سال
  • عدم وجود عفونت در گوش
  • غضروف باید از استحکام خوبی برخوردار باشد.

جراحی اتوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا یک برش در پت گوش ایجاد می گردد تا جراح قادر به اعمال تغییرات شود، گاهی نیاز به استفاده از بخیه های دائمی جهت ثابت نگه داشتن گوش می باشد.  در بیشتر موارد این جراحی را می توان در مطب یا کلینیک به طور سرپایی انجام داد. و بعد از گذشت جراحی می توانید به منزل باز گردید و نیاز به بستری نمی باشد.

دوره بهبودی

بعد از اعمال تغییرات چند روز نیاز به زمان است تا تورم ناشی از جراحی رفع شود. در طی این مدت نیاز به استفاده از پانسمان بر روی محل جراحی است.

داروهای مسکن و آنتی بیوتیک جهت تسکین درد و کاهش احتمال ابتلا به عفونت تجویز می شود .

از یک نوع هد بند که توسط جراح داده می شود جهت سرعت بخشیدن به روند بهبودی فرد تا چند هفته استفاده می شود.

برای کشیدن بخیه ها حدود یک هفته بعد می توانید به جراح پلاستیک خود مراجعه نمایید.

افراد بالغ با گذشت چند روز می توانند به محل کار خود بازگردند.

آیا جراحی اتوپلاستی بی‌خطر است؟

هر نوع جراحی ممکن است عوارض به همراه داشته باشد که با توجه به مهارت و تبحر جراح این عوارض کاهش می یابد. برخی عوارض احتمالی شامل درد و خونریزی، تورم، کبودی، ماندگاری جای بخیه و … می باشد . بنابراین در انتخاب جراح زیبایی گوش خود نهایت دقت را داشته باشید.

دوره بهبودی

افراد بالغ با گذشت چند روز می توانند به محل کار خود بازگردند.

با توجه به فاکتورهایی همچون دستمزد جراح، هزینه کلینیک، نیاز به پیوند غضروف، تکنیک جراحی و … ممکن است متفاوت باشد. در جلسه مشاوره بعد از معاینه به شما هزینه لازم اطلاع داده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.3]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)