جراحی بینی مردانه در کرمان

جراحی بینی مردانه به نسبت جراحی بینی زنانه تکنیک‌های متفاوتی دارد؛ در واقع اکثر مردان فرم طبیعی برای بینی را می‌پسندند و از پزشک می‌خواهند تا حداقل الامکان حالت مردانه بینی بعد از عمل حفظ شود. با این که امروزه جراحی بینی مردانه با اهداف بسیاری انجام می‌شود اما همچنان بعد زیبایی این عمل بسیار محبوب است. چرا که بینی به عنوان یک عضو مرکزی صورت می‌تواند زیبایی چهره و اعتماد به نفس را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. ویژگی‌های بینی مردانه و مهم ترین تفاوت آن با بینی زنان از جمله مواردی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های بینی مردانه

ویژگی‌های بینی مردانه

به طور کلی می‌توان گفت که  برخی از ویژگی‌های بینی مردانه می‌تواند روی نتیجه و فرم نهایی جراحی این نوع بینی موثر باشد‌، به همین دلیل جراح باید به هنگام جراحی این ویژگی‌ها را مد نظر قرار دهد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

❇️ ارتفاع بینی

از نظر ارتفاع باید گفت که بینی مردانه به نسبت بینی خانم‌ها ارتفاع بیشتری دارد.

❇️ پل بینی

پل بینی در یک بینی مردانه صاف‌تر و محکم‌تر از بینی زنان است. این موضوع سبب شده تا بینی مردان به نسبت خانم‌ها قوی تر به نظر برسد.

❇️ پهنای بینی

پهنای بینی مردانه بیشتر از بینی خانم‌ها بوده و  این موضوع به ویژگی های آناتومیکی سایر اجزای صورت آقایان نیر مربوط می‌شود.

❇️ قوس بینی

در یک بینی مردانه طبیعی، قوس بینی بسیار کم بوده و در اکثر موارد در حدی است که به چشم نمی‌‌آید.

کدام فرم بینی برای مردان مناسب تر است؟

فرم نهایی بینی بعد از جراحی زیبایی تا حد زیادی به سلیقه فرد بستگی دارد. جراح طبق تجربه خود باید بداند که جراحی بینی مردانه تکنیک‌های بسیاری را می‌طلبد چرا که حفظ فرم طبیعی بینی در مردان بسیار مهم است.

   به طور کلی جراح باید به هنگام عمل بینی مردانه به فاصله بین اجزای مختلف صورت با بینی توجه داشته باشد. مهم‌ترین مواردی که جراح به هنگام عمل بینی‌ مردانه طبیعی باید به آن توجه کند عبارتند از:

  • طول طبیعی بینی
  • تیغه بینی صاف و ترجیحا بدون هیچ قوسی
  • سوراخ‌های بینی متقارن
  • رعایت تناسب بین‌ پره‌های بینی و ارتفاع بینی

تفاوت جراحی بینی مردان و زنان

 جراحی بینی مردانه با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. با این حال در اکثر موارد انتظارات کلی مربوط به عمل بینی مردان با زنان بسیار متفاوت است. مهم‌تربن مواردی که در تفاوت‌های عمل بینی زنانه و مردانه مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:

📌 ویژگی‌های آناتومیکی بینی در مردان

در اکثر موارد بینی مردان به نسبت بینی زنان از نظر ظاهری بزرگتر است چرا که به طور کلی اجزای صورت مردان نیز نسبت به زنان ظرافت کمتری داشته و بزرگتر است. در جراحی بینی مردانه باید به این موضوع توجه نمود تا نتیجه نهایی جراحی طبیعی‌تر باشد؛ همچنین  بینی مردانه غضروف و استخوان بیشتر و پوست ضخیم تری دارد که این موضوع در برخی از موارد از دلایل پیچیدگی جراحی بینی مردانه به نسبت بینی زنانه عنوان می‌شود.

📌 انتظارات مربوط به زیبایی بینی

مردان در بیشتر موارد فرم طبیعی بینی را می‌پسندند این در حالی است که برخی از زنان فرم فانتزی بینی را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل جراح باید به هنگام جراحی به میزان قوس بینی و پهنای بینی توجه کند تا فرم نهایی بینی به بینی  طبیعی نزدیک‌ تر باشد. همچنین اکثر پزشکان معتقدند که  بینی مردان باید از نظرم فرم کمی برجسته  و پهن‌تر باشد در صورتی که بینی خانم‌ها بهتر است کوتاه‌تر و ظریف‌تر باشد.

📌 دوره نقاهت بعد از عمل

می‌توان گفت دوره نقاهت در زنان و مردان تا حدودی مشابه به هم است. معمولا بیماری که تحت عمل جراحی بینی قرار می‌گیرد باید حدود ۱ الی دوهفته به طور کامل از انجام هرگونه فعالیت سنگینی که فرم نهایی بینی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خودداری نماید.

کاندیدای جراحی بینی مردانه

 کاندیدای مناسب جراحی بینی مردانه باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • از نظر جسمی و روانی در سلامت کامل باشد.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • انتظارات واقع بینانه ای را نسبت به جراحی داشته باشند.
  • در صورت حساسیت داشتن به داروهای بی هوشی حتما به پزشک خود اطلاع دهد.

در مورد اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل محسوب می شوید یا خیر می توانید به دکتر محمود رضا اصحاب یمین بهترین جراح بینی در کرمان مراجعه نمایید شماره های تماس برای هماهنگی نوبت شامل 09339456316 ، 03432233645 می شود.

 نتیجه جراحی بینی مردانه

نتایج عمل بینی مردانه به موارد بسیاری بستگی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

مهارت و تبحر جراح: به طور قطع مهارت و سابقه جراح به طور مستقیم روی نتیجه نهایی جراحی بینی مردانه تاثیر گذار است؛ باید گفت هر چه تجربه جراح بیشتر باشد و به آناتومی صورت‌ مردانه مسلط‌تر باشد نتیجه نهایی مطلوب‌تر خواهد بود.

نوع بینی: معمولا انواع بینی در دو دسته گوشتی و استخوانی جای می‌گیرند. به عقیده اکثر جراحان  ویژگی‌های بینی گوشتی سبب شده تا جراحی این فرم  بینی به نسبت بینی استخوانی پیچیده تر باشد.

انتظارات بیمار: گاها انتظارات بیمار با نظر جراح مشابه نیست این موضوع نیز می‌تواند روی نتیجه نهایی عمل بینی اثر گذار باشد پس انتظارات واقع بینانه ای را نسبت به جراحی خود داشته باشید.

سوالات متداول 

آیا جراحی بینی مردانه خطرناک است؟

برخی از عوارض احتمالی ناشی از جراحی بینی مردانه شامل خونریزی، عفونت، عدم تقارن سوراخ و پره‌های بینی، کاهش احساس بویایی می شود.

سن مناسب برای انجام‌ جراحی بینی مردانه چه زمانی است؟

جراحی بینی باید در افراد بالای ۱۸ سال انجام گیرد؛ باید گفت بهترین سن برای انجام جراحی بینی ۲۰ الی ۳۰ سالگی است اما باید گفت دوه نقاهت مربوط به بعد از عمل بینی نیز با بالا رفتن سن طولانی‌تر خواهد شد.

آیا جراحی بینی مردانه عوارض دارد؟

جراحی بینی مردانه نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. برای جلوگیری از عوارض احتمالی عمل بینی معمولا پزشک آزمایشاتی نظیر آزمایش خون را برای بررسی سلامت جسمی فرد، قبل از عمل تجویز می‌کند.

آیا فرم بینی بعد از جراحی بینی مردانه با گذشت زمان تغییر خواهد کرد؟

فرم نهایی بینی بعد از جراحی تا حد زیادی به مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد. به عنوان مثال انجام ورزش‌های سنگین می‌تواند تا حد زیادی فرم بینی را تحت تاثیر قرار دهد.

در نهایت….

به طور کلی عمل بینی مردانه با اهدافی مثل رفع نقایص مادرزادی مربوط به بینی و زیبایی انجام می‌شود. جراح باید با آناتومی صورت مردانه آشنا باشد تا بتواند بهترین تکنیک‌های مربوط به جراحی بینی مردانه را بر اساس باقی اجزای صورت فرد اجرا نماید. باید گفت بیشتر آقایان فرم بینی طبیعی را به فرم بینی فانتزی و نیمه فانتزی ترجیح می‌دهند، چرا که فرم طبیعی بینی تا حد زیادی می‌تواند به حفظ حالت مردانه صورت کمک کند. همچنین  ایجاد تغییرات بیش از حد روی بینی مثل کوچک کردن آن می‌تواند مشکلات تنفسی را در پی داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)
مطالب مرتبط
[yarpp]

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
تماس با پزشک