تزریق ژل لب در کرمان

تزریق ژل لب، امروزه یکی از محبوب­ترین روش‌های زیبایی است که اگر توسط یک پزشک با تجربه و از همه مهم تر متناسب با فرم صورت انجام داده شود می‌تواند تغییرات چشمگیری را در صورت فرد ایجاد نمایید دقت داشته باشید که این روش برای هر سنی قابل انجام است پس اگر به این روش علاقه‌ مند هستید اما جوانب مثبت و منفی آن و یا آنچه را که باید قبل و بعد از درمان تزریق ژل لب انتظار داشته باشید را نمی­دانید، مطلب زیر را از دست ندهید.

ماندگاری تزریق ژل لب

ماندگاری تزریق ژل

در خصوص میزان ماندگاری تزریق ژل لب باید اشاره کنیم که یک روش کاملا موقتی بوده و اغلب به مدت 6 ماه تا 1 سال ماندگاری دارد البته ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که با رعایت مراقبت های لازم بعد از تزریق می تواند میزان دوام و ماندگاری آن را به طبع افزایش داد.

از جمله عوامل موثر در افزایش ماندگاری تزریق ژل لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✳️ انتخاب ژل لب با کیفت و برند مناسب از جمله مهم ترین عوامل موثر در افزایش ماندگاری در تزریق محسوب می شود.

✳️ غذاها و نوشیدنی‌های چرب می‌توانند باعث کاهش ماندگاری ژل لب شوند. سعی کنید از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های چرب در طول استفاده از ژل لب خودداری کنید.

✳️ لمس مکرر لب‌ها باعث انتقال ژل لب از روی لب‌ها شود و به ماندگاری آن ضربه بزند؛ سعی کنید لب‌ها را بعد از استفاده از ژل لب خود نگه دارید و از لمس زیاد آن‌ها خودداری کنید.

✳️ تماس زیاد با آب می‌تواند باعث کاهش ماندگاری ژل لب شود. در صورت لزوم استفاده از آب، سعی کنید لب‌ها را نزدیک آب نگه دارید.

اگر از تزریق پشیمان شدید به راحتی با تزریق آنزیم می تواند آن را از بین ببرند و نواحی از صورت را که مورد تزریق قرار گرفته اند را به حالت قبلی خود برگردانند. برای دریافت مشاوره از دکتر محمود رضا اصحاب یمین با شماره 09339456316 ، 09338483008 تماس حاصل نمایید.

نوع ژل تزریقی

ژل های تزریقی انواع مختلفی دارند از جمله می‌توان به ژل‌های رستیلن، ژوویدرم، اسکالپترا، هیلافرم و غیره اشاره کرد که هر یک ماندگاری خاص خود را دارند. ژل های رستیلن از مواد غیر حیوانی هستند و ماندگاری آن ها  6 تا 12 ماه است. ماندگاری ژل های ژوویدرم همچون رستیلن است و از 1تا 2سال ماندگاری دارد. به طور کلی می توان گفت هزینه تزریق این ژل‌ها بسته به نوعشان متغیر است و برای هر شخص نسبت به دیگری متفاوت است.

توصیه می‌کنیم که هرگز برای تزریق ژل به لب مراکز نامعتبر و آرایشگاه‌ها مراجعه نفرمایید. شاید بعضی مراکز ادعا کنند که هزینه تزریق ژل بسیار پایین است. اما مسلما این دلیلی نیست برای اینکه کیفیت کارشان نیز بالاست. جالب است بدانید ژل‌های تقلبی در خیلی از مناطق به شکل فله ای و در بازار سیاه به قیمت‌های بسیار پایین به فروش می رسند در نتیجه بایستی در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید به هیچ عنوان در جاهای غیر معتبر این کار را انجام ندهید.

آماده سازی قبل از تزریق ژل لب

از جمله مهم ترین نکاتی که قبل از تزریق ژل لب بایستی حتما رعایت وند عبارتند از:

  • حتما قبل از اقدام به تزریق با یک پزشک خوب مشورت نمایید تا در مورد این موضوع راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.
  • از مصرف قرص ها و دارو های رقیق کننده خون قبل از تزریق اجتناب نمایید.
  • در روز تزریق به هیچ عنوان هیچ گونه آرایشی برروی صورت خود نداشته باشید.
  • بهتر است تا قبل از تزریق بروی لب های خود از مرطوب کننده استفاده نمایید چرا که این کار باعث شده تا رطوب کافی به لب ها برسد.
  • از مصرف الکل قبل از تزریق اجتناب نمایید.
  • اگر حساسیت یا آلرژی به مواد موجود در ژل لب دارید، بهتر است قبل از تزریق این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر مشکلاتی نظیر عفونت لب‌ها، ترشحات یا زخم‌های باز داریدحتماب به پزشک خود اطلاع دهید چرا که ممکن است زمان تزریق به تعویق بیافتد.

نکته: تزریق ژل به زنان باردار یا در دوران شیر دهی و یا افرادی که از مشکلات مربوط به لخته شدن خون، دیابت یا لوپوس رنج می­برند، هرگز توصیه نمی شود.

مراحل تزریق ژل لب

دقت داشته باشید که مراحل تزریق بسته به نوع تکنیک می تواند کاملا متفاوت باشد ولی در حالت کلی این مراحل عبارتند از:

  1. در ابتدا بایستی لب ها به طور کامل بررسی شوند تا از این طریق بتوان محل و نحوه تزریق را مشخص کرد.
  2. در این مرحله لازم است تا محل مورد نظر ضد عفونی شود و تمیز شود.
  3. به منظور کاهش درد بعد در حین تزریق بایستی از بی حسی موضعی استفاده شود.
  4. تزریق ژل لب از طریق سوزن بسیار نازکی انجام می شود تا از این طریق بتوان ژل را به طور مداوم و به تدریج ژل را تزریق کرد.
  5. زمانی که تزریق تمام شد بایستی از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده نمایید همچنین اگر دارویی از سوی پزشکتان تجویز شد حتما آن را به موقع مصرف نمایید.

📌 بیشتر بخوانید: انواع مدل ژل لب

آیا تزریق ژل لب خطرناک است؟

اگر تزریق ژل لب به طور صحیح انجام نشود، می‌تواند عوارض ناگواری با خود به همراه داشته باشد در ادامه به تعدادی از این عوارض اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • به وجود آمدن واکنش‌های آلرژیک یک عارضه نادر است که البته بستگی به کیفیت ژل دارد پس برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی لازم است تا حتما نزد یک پزشک با تجربه این کار را انجام دهید.
  • به وجود آمدن زخم در محل تزریق ژل که اگر به شکل غلط انجام شود اتفاق می افتد.
  • آسیب رسیدن به بافت لب
  • عفونت کردن محل تزریق
  • داشتن علائمی مانند تورم و کبودی

در حالی که پرکننده های مؤثر لب شامل یک روش غیر جراحی هستند ، ممکن است هنوز منجر به کبودی ملایم ، تورم ، حساسیت و قرمزی در اطراف محل تزریق شود. این عوارض جانبی غیر مضر اما موقت است و باید طی چند ساعت یا چند روز فروکش و ناپدید شود. اگر این اتفاق نیفتد ، حتماً با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید تا عوارض بعد از درمان وجود داشته باشد که نیاز به توجه فوری و تخصصی آنها دارد یا خیر. در بیشتر موارد ، امور بسیار باورنکردنی پیش می روند و بیماران آماده هستند تا بلافاصله پس از عمل به زندگی روزمره خود بازگردند.

سوالات متداول

هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟

تزریق ژل به لب یکی از بهترین راه‌های جوانسازی و زیباسازی برای بانوان است. این ژل‌ها معمولا شامل سه ماده طبیعی با نام کلاژن، هیدروکسی آپاتیت و هیالورونیک اسید هستند؛ وطیفه اصلی آن ها آبرسانی و جوانسازی است. در خصوص هزینه تزریق باید اشاره کنیم که میزان موادی که برای تزریق استفاده می شود و نوع برند آن برروی هزینه نهایی تاثیر بسزایی دارد.
برای مثال لب‌ها معمولا به میزان ژل زیادی احتیاج ندارند یعنی یک سی سی برای آن کافی است اما برای مثال ناحیه گونه ها به خاطر وسعت محل تزریق به ژل بیشتری نیاز دارند در نتیجه هزینه آن هم به طبع بیشتر می شود.

اگر نتیجه تزریق ژل لب را دوست نداشتم چه کار کنم؟

شما اگر از تأثیرات درمانی و ظاهر جدید لبهای خود راضی نیستید، نگران نباشید. اگر از پرکننده های لب HA  یا سایر ژل‌های موقتی و تخریب پذیر استفاده کرده اید، ‌می‌توانید صبر کنید تا اثر آنها خنثی شود. این اتفاق چند ماه بعد از عمل، وقتی بافت نرم لب، ژل تزریق شده را به طور کامل جذب می کند اتفاق می‌افتد اگر هم می‌خواهید بلافاصله به ظاهر قدیمی خود بازگردید، پزشک ژل مخصوصی به لب های شما تزریق می‌کند که باعث تخریب ژل می شود، حتی اگر این ماده نیمه دائمی یا دائمی باشد.

آیا تزریق ژل لب مناسب برای همه است؟

تزریق ژل لب برای بسیاری از افراد مناسب است ولی بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بررسی کند که آیا استفاده از این روش برای شما مناسب است یا خیر همچنین، در صورتی که شما به عفونت‌های قبلی در ناحیه لب دچار شده‌اید یا دارای برخی از شرایط پزشکی خاص هستید، پزشک ممکن است این وش را به هیچ عنوان برای شما مناسب نداند.

آیا تزریق ژل لب می‌تواند باعث عفونت شود؟

بله در صورتی که اقدامات بهداشتی به درستی رعایت نشود می تواند منجر به ایجاد عفونت شود.

در نهایت….

تزریق ژل لب یک روش غیرتهاجی بوده که به حجیم کردن و خوش فرم تر کدن لب ها بسیار کمک می کند ولی با توجه به حساسیت های بسیار بالایی که در این تزریق وجود دارد بایستی حتما توسط یک پزشک با تجربه انجام داده شود و بعد از تزریق هم مراقبت های لازم را برای دریافت نتیجه مطلوب رعایت نمایید. در صورت داشتن هر سوال دیگری در رابطه با این موضوع به بخش انتهایی مقاله ماجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دکتر محمود رضا اصحاب یمین

- فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390)
- تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386)
- پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374)
- دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)


دکتر محمود رضا اصحاب یمین - فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1387 تا 1390) - تخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی (1382 تا 1386) - پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (1367 تا 1374) - دوره فلوشیپ آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (1395 تا 1396)
مطالب مرتبط
[yarpp]

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه
تماس با پزشک